Uređujući sajtove i forume koji se bave web dizajnom i hostingom, kao nezaobilaznom temom, primećujem da dosta ljudi ima pogrešan pristup pri odabiru hosting provajdera. Ovaj tekst ja namenjen prvenstvano početnicima, ali može poslužiti i nešto iskusnijim korisnicima. Naravno, napominjem, da je nemoguće u jednom kratkom teksu pokriti sve detalje prvenstveno zbog toga što različiti korisnici imaju i različite potrebe.

Početničke greške:

1) Korisnik hoće jeftin hosting. Dovoljno je na google otkucati “jeftin hosting” i videćete koliko tema na forumima je pokrenuto u kojima korisnici traže jeftin hosting. Naravno da je cena bitna, ali ne bi trebala da bude presudan faktor jer ona sa sobom povlači i kvalitet.

2) Neograničeni prostor i protok. Korisnici u neznanju trče za provajderima koji nude velik ili čak neograničen prostor i protok. U suštini takvo nešto ne postoji, jer provajderi imaju čitav niz izgovora zbog kojih vam mogu ukinuti nalog. Najčešći je da vaš sajt preopterećuje procesor ili memoriju servera. I na kraju ko vam je kriv, fino su rekli neoraničen protok i prostor, memoriju i procesor niko nije spominjao.

3) Hosting katalozi. Na internetu postoji veliki broj hosting kataloga koji vam preporučuju ovaj ili onaj hosting. Zapitajte se zašto je to tako. Oni imaju procenat od svakog kupca kojeg preporuče. Nemojte se oslanjati na jedan izvor. Pažljivo pogledajte više takvih sajtova i pokušajte proceniti koliko su stručni i objektivni.

Saveti:

1) Forumi. Potražite pomoć na tech forumima. Nemojte žuriti već sačekaje da vam što više korinika da svoje mišljenje. Poželjno je da pomoć istovremeno potražite na dva ili više foruma, jer često su korisnici subjektivni.

2) Ispanirajte svoj sajt, šta vam je potrebno sada i šta bi vam moglo trebati u budućnosti. Kad tražite pomoć sve to pažljivo navedite. Često se dešava da korisnik nije ni svestan da je njegov izbor ograničen zbog specifičnosti projekta.

3) Dilema: prostor i protok. Često korisnici nisu u stanju da ocene koliki prostor i protok su im potrebni. To je još jedan razlog da dobro ispanirate svoj sajt pre nego što zakupite hosting.

4) Uptime i brzina. Uptime je parametar na koji treba da se obrati dosta pažnje, a koji korisnici često zapostavljaju. Za sajt nema ništa gore nego ako je često nedostupan. Takav sajt ne samo da neće privući veliki broj korisnika, već će se i postojeći polako zamoriti i odustati. Većina provajdera nudi uptime 99.9% vremena, ali iskustva korisnika su različita. Brzina je još jedan važan faktor. Ako se vaš sajt sporo učitava to samo može oterati korisnike. Imajte u vidu da kod pojedinih provajdera brzina učitavnja statičkih stranica je zadovoljavaća ali problemi nastaju kod upotrebe baze ili nekog od programskih jezika, koji dovode do preopterećenosti servera.

Na pojedinim forumima sam video savete pojedinih "stručnjaka" da treba da pingujete server da bi videli njegovu brzinu. To zaboravite. Potpuno je svejedno da li je vreme odziva servera 10ms ili 15ms. Kao što sam već rekao ako koristite bazu odziv može biti 5ms ali da se stranica učitava 20s.

5) Dilema: domaći ili strani. Ako još niste naišli na frazu "Najbolji hosting je strani hosting" onda je ovo pravo vreme da se upoznate sa njom. Smatram da je ova fraza, ma koliko glupo zvučala, ustvari tačna. Ipak, korisnicima je često dovoljan manji i dosta jeftiniji paket koji nude domaći provajderi.

Preuzeto sa: Hosting Recenzije

Pre par dana sam na jednom forumu našao tekst u kojem se kaže da je SEO zapravo "pipanje u mraku". Delimično se mogu složiti sa tim, ali mislim da je u proteklih par godina od kako je SEO postao popularan razvijeno nekoliko tehnika i teorija za koje se s pravom može reći da donose dobre rezultate. Na istom tom forumu jedan korisnik je objasnio da on piše veliki broj poruka samo zato da bi se pojavljivali linkovi iz njegovog potpisa koji vode ka njegovom sajtu. Zna se da je Link Building SEO tehnika koja daje najbolje rezultate, ali ovo sa potpisom je pogrešan pristup.

Google ima način da razlikuje potpis od poruke. Naravno da linkovi iz potpisa takođe imaju pozitivan efekat na ukupan broj back linkova ali samo do određene mere. Ono što kod nas ljudi još nisu shvatili, velika većina, je da je najbolja link building tehnika kad drugi postavljaju linkove prema vašem sajtu. Vremenom se došlo do niza tehnika koje mogu da vam pomognu u tome, ja ću ovde objasniti samo nekoliko najpopularnijih i onih za koje smatram da mogu da prođu kod nas, za ostatak pretražite google za "link building".

1. Prijavite sajt u DMOZ katalog. Da bi vaš sajt bio prihvaćen mora da ispunjava određene uslove. Od trenutka prijave do trenutka upisa u katalog mogu proći i sedmice. Dobro je to što veliki broj ostalih kataloga preuzima podatke od njih, pa vam ova jedna prijava može doneti na desetine linkova sa drugih sajtova.

2. Pronađite još bespatanih kataloga koji ne traže povratni link i upišite svoj sajt.

3. Iskoristite primer sa početka i upišite link prema svom sajtu u potpis na forumima na kojima ste aktivni. Opet napominjem, ovo nije dovoljno i nemojte se oslanjati samo na to.

4. Ako nemate blog sad je trenutak da ga pokrenete. Prijavite ga na što veći broj blog agregatora koji će prenositi vaše tekstove, a u njima i vaše linkove.

5. Komentarišite blogove koji imaju istu ili sličnu temu kao vaš sajt. Ako je moguće uvek upisujte svoj sajt.

6. Za jedan sajt ili blog najvažniji je kvalitetan sadržaj. To je ono što privlači korisnike i ono zbog čega oni sami linkuju vaš sajt. Ako nemate kvalitetan sadržaj, onda se zapitajte koja je svrha postojanja vašeg sajta.

7. Sadržaj treba biti unikatan, zanimljiv, edukativan a poželjno je i provokativan. To je ono što vas treba izdvojiti od drugih.

8. Budite brzi kad se pojavi neka vest iz oblasti bliske vašem sajtu. Napišite komentar ili dajte mišljenje koje će se razlikovati. Skrenite pažnju na sebe.

9. Pokrenite nagradnu igru. Neke male nagrade koje i ne moraju iziskivati materijalne troškove mogu vam doneti veliki broj povratnih linkova.

10. Podržite rad dobrotvornih organizacija, sportskih klubova, različitih manifestacija...

Pružite im usluge iz vašeg domena ili jednostavno ih promovišite na internetu, a za uzvrat tražite da oni postave vaš link u sekciju "Naš rad pomogli su... "

Završiću ovde. Ovo je 10 osnovnih tehnika za koje ja smatram da kod nas daju najbolje rezultate. Ako potražite po netu videćete da ih ima na stotine. Neke od njih mogu da vam daju bolje ili lošije rezultate, a neke od njih vam uopšte neće biti od koristi. U svakom slučaju nadam se da sam vam bar dao ideju kako da vodite svoj sajt i blog tako da naterate druge da vas linkuju.

Izvor: Web dizajn studio Pixel

 

 

«Prethodni   1 2