Ovaj tekst od vas neće napraviti SEO eksperta. Njegova svrha je da opiše osnovne tehnike optimizacije stranice na datu ključnu reč i šta se podrazumeva pod kvalitetnim back linkom. Ovo je ono što bi svi web dizajneri trebalo da imaju na umu iako njihov posao ne podrazumeva potpunu optimizaciju sajta.

Kao primer ću koristiti jedan od mojih sajtova, Web dizajn studio Pixel i njegovu podstranicu hosting. Ključna reč za koju želim da odradim optimizaciju u ovom slučaju je hosting. Na sledećoj slici su prikazani delovi stranice unutar kojih ključna reč treba da se nalazi: Title, Naslov (<h1>), tekst (<b>) i URL. Pored toga ključna reč bi trebalo da se nalazi i unutar keywords i description. Sve te informacije pomažu pretraživaču da odluči o čemu je stranica i šta je to na njoj važno.

 

SEO hosting

Slično i sa linkovima. Poželjno je da tekst linka, unutražnji ili spoljašnji, prema stranici sadrži ljučnu reč. Drugim rečima bolje je da tekst linka glasi hosting nego www.pixel-webdizajn.com/hosting.php. Kod linkova, posebno spoljašnjih, važno je odakle link dolazi. Više se vrednuju linkovi sa stranica koji imaju veći PageRank, ali još važniji je sadržaj same stranice. Najbolji linkovi su linkovi sa stranica koje imaju sličan ili isti sadržaj kao stranica prema kojoj se linkuje. Ako posmatramo prethodni primer najbolji link bi bio sa stranice koja je i sama dobro optimizovana za reč Hosting.